מכוני צילום כדוגמת רשת CT-Dent מציעים כיום שורה ארוכה של צילומי שיניים, המטופל הממוצע אינו מכיר את רוב צילומי השיניים ומהי מטרתן, רופאי השיניים משתפים את המטופל לעיתים במושגי הצילום של העולם הדנטלי, אנו ננסה לפשט לכם כמה שיותר. 

ראשית- קצת על צילום פריאפיקלי

זהו מושג נוסף שעליכם לזכור מעתה – הוא בא להסביר לעומק מהם אותם צילומי סטטוס. הצילום הפריאפיקלי הוא צילום שמראה את השן לכל אורכה, מהשורש המוסתר בתוך החניכיים ועד לקצה העליון והגלוי- ויכול לאתר דלקות ומפגעים אחרים בשן.

אז מה בין צילום סטטוס וכל זה?

צילום סטטוס הוא סדרה של צילומים, 14 בדרך כלל, שכולם למעשה צילומים פריאפיקלים. צילום הסטטוס נותן תמונה גדולה, של חלק נרחב משיני המטופל, מהשורש ועד לקצה השן (כמו בכל צילום פריאפקלי יחיד) וכך יכול לתת לרופא המטפל מושג כללי יותר על מצב שיני המטופל.

ניכנס קצת יותר לעובי הקורה – או השן

צילום פריאפיקלי שנעשה ברשת מכוני צילום CT-Dent הוא צילום איכותי שיכול לתת לרופא תמונה מדויקת ביותר לגבי כל שן ושן. כשהצילומים הללו באים בקבוצות, כפי שנעשה במהלך צילומי הסטטוס, יכול לקבל הרופא תמונה של כל שן משתי זוויות לפחות וכך לאתר כל חור, דלקת או בעיה אחרת שקיימת בפה המטופל.

למה משמש צילום סטטוס?

כשיש ברשות הרופא צילום סטטוס איכותי, הוא יכול לגלות ולקבוע דברים רבים לגבי הטיפול המתוכנן: • איתור נסיגת עצם • שיקום שיניים מדויק • מידת הצורך והיקפו של טיפול שורש • מעקב וביקורת אחר מידת ההצלחה של טיפולי שורש … ויש גם צילום סטטוס מקביליות מעבר לצילומי הסטטוס הרגילים,
נערכים במכוני CT-Dent גם צילומים שנקראים סטטוס מקביליות. זהו אותו סוג צילום, רק מעמיק יותר וכולל 20 צילומים, כולל צילום נשך (צילום רנטגן המשמש בעיקר לאיתור עששת). בניגוד לצילום סטטוס רגיל, צילום סטטוס מקביליות מתרכז בכל שן בנפרד (בצילום הסטטוס הרגיל נעשים צילומים פריאפיקלים על קבוצות שיניים ואילו במקביליות כל שן נמצאת במרכז הצילום). העובדה הזו, יחד עם כמות הצילומים הגדולה, נותנת לרופא המטפל את התמונה המלאה והמדויקת ביותר לגבי מצב השיניים.

למה מיועד צילום סטטוס מקביליות?

צילום כזה משמש רופאי שיניים בעיקר לתוכניות טיפול רחבות היקף וממושכות, כמו טיפול חניכיים או טיפול כללי של השיניים. התמונה והפרטים המדויקים שמסופקים לרופא בצילום כזה, מאפשרים לו לדעת ממה סובל המטופל ואף כמה זמן יידרש עד שיחלים לחלוטין.

צילום סטטוס ברשת CT-Dent הוא איכותי ונמשך זמן קצר

וזה בדיוק מה שהלקוח צריך כדי לדעת שמדובר בצילומים איכותיים. ברשת מכוני הצילום CT-Dent כל צילום – גם צילום סטטוס – מתבצע עם המכשור החדיש והמתקדם ביותר. בנוסף, את התוצאות ניתן לשלוח במייל לרופא המטפל וכל הצילומים נשמרים בארכיון למקרה והמצולם יצטרך אותם שוב בעתיד.

לפני צילום סטטוס אל תשכחו- מותר לכם לשאול כל שאלה

בתור המטופלים, זה אפילו תפקידכם. הרופא שלח אתכם לעשות צילום מסוים ואינכם יודעים עליו דבר? אתם יכולים לשאול אותו על כך כל מה שיעשה אתכם רגועים. לעיתים הרופא לא יוכל לענות לכם על כל שאלה- אבל בשביל זה יש את אנשי מכון הצילום. הם יוכלו בוודאות להשלים עבורכם את המידע החסר, אם זה לקראת צילום סטטוס או כל צילום שיניים אחר.