כולנו יודעים מהו צילום פנורמי. זהו הצילום שמאפשר לתת תמונה רחבה מאוד, בעזרת איחוד בין כמה תמונות רגילות. השיטה הנפוצה ביותר של צילומי שיניים היא הטכניקה הפנורמית, שמעניקה לרופא השיניים את התמונה הטובה ביותר של כל חלקי הפה. מכוני CT-dent כוללים מכשירים משוכללים לצילום פנורמי דיגיטלי, באיכות הגבוהה ביותר.

צילום פנורמי הוא למעשה צילום רנטגן מיוחד

צילומי שיניים פנורמיים הם למעשה צילומי הרנטגן הרגילים, שכל אחד מאיתנו עבר לפחות פעם אחת בחייו. ההבדל היחיד הוא בטכניקה הפנורמית אותה הזכרנו קודם לכן- צילום של תמונה רחבה. תמונה רגילה של הפה לא תציג תמונה מלאה, אלא רק חלקים ממנו. הצילום הפנורמי מציג עבור הרופא המטפל בתמונה אחת את הפה על כל חלקיו.

למה משמש צילום פנורמי?

צילום פנורמי ברשת מכוני CT-dent מיועד לרוב טיפולי השיניים הנפוצים: הכנה לעקירות, התקנת שתלים ותותבות, איתור שיניים כלואות או כאלו שמסרבות לצמוח. צילומי שיניים כאלו חושפים בפני הרופא את מבנה הלסת, חלל הפה, הסינוסים ומבנה כל השיניים. אלו צילומים מדויקים כל כך, עד שהם יכולים לגלות גם גידולים בחלל הפה.

צילום פנורמי דיגיטלי

החידוש האחרון בתחום הצילומים הפנורמיים הוא צילום דיגיטלי. גם מכוני CT-dent יכולים להציע לכם צילום כזה באמצעות המכשירים המשוכללים ביותר. זהו צילום מדויק ומהיר יותר וגם מפחית את עוצמת הקרינה לעומת מכשירי רנטגן רגילים.

המכונות המבצעות צילום דיגיטלי פועלות למעשה בצורה עצמאית ו’מחליטות’ לבדן באיזה רגע ובאיזו זווית יבוצעו הצילומים, מהם יגובש צילום פנורמי מדויק. העובדה שהכל נעשה ללא מגע יד אדם, הופכת את הצילום למדויק במילימטרים.

צילום דיגיטלי במכוני CT-dent

כיום, ניתן למצוא בכל מכוני הרשת מכונות המבצעות צילום דיגיטלי פנורמי וצפלומטרי (צילום רקמות של צידי הגולגולת) באיכות הטובה ביותר. את הצילום אפשר לקבל גם ביחס של 1:1 מבלי לפגוע באיכותו ולשלוח אותו במייל ישירות לרופא. בנוסף, אנשי CT-dent שומרים את הצילומים בארכיון מיוחד, עד שבע שנים.

צילום פנורמי לא מכאיב ואינו פולשני

צילום פנורמי נעשה בצורה חיצונית בלבד. אין כאן שום מקרה של החדרת עצם כלשהו לגוף לטובת הצילום וכמובן שהוא גם לא מכאיב כלל. צילום דיגיטלי במכוני CT-dent, לכל מטרה שהיא, נעשה בתוך כמה שניות.

מתי מתבצע צילום פנורמי?

בדרך כלל, צילומי שיניים פנורמיים יתבצעו לפני תחילתו של הטיפול. הרופא שיבחן את הבעיה בגללה פניתם אליו, ישלח אתכם לאחר בדיקה קצרה למכון צילום, כדוגמת מכון CT-dent, שם תבצעו את הצילום על פי ההוראות שהעביר למכון יחד עם בקשת הצילום.

לאחר שביצעתם את הצילום, תישלחו שוב אל הרופא המטפל. אותו צילום פנורמי שקיבל (כאמור, אפשר לשלוח את הצילום גם דרך המייל), יוכל לסייע לרופא להבין בדיוק את שורש הבעיה, לגשת ישירות לטיפול ולא לבזבז זמן יקר על בירורים או בדיקות שהיה נאלץ לעשות ללא צילום כזה.
צילום CT שיניים – בעיקר כהכנה להשתלות שיניים

מלבד צילום דיגיטלי פנורמי, ישנה אפשרות נוספת שמציעים מכוני CT-dent: צילום CT. הצילום הזה מיועד בעיקר לטובת השתלת שיניים ונחשב לאחד החידושים הגדולים ביותר בתחום של צילומי שיניים. עד היום השיטה הפנורמית הייתה המועדפת כהכנה להשתלה, אך מאז כניסת ה-CT לשוק, זהו הצילום המועדף לפני טיפול כזה.
ועדיין, צילום פנורמי הוא הנפוץ ביותר בתחום

גם החידוש הזה לא ישנה את העובדה שצילומים פנורמיים הם הנפוצים מבין צילומי השיניים. כפי שציינו, זהו הצילום המועדף כהכנה לרוב טיפולי השיניים הנפוצים וגם כיום, ישנם רופאים שממליצים על צילום פנורמי לפני השתלת שיניים. כי סוס מנצח ויעיל לא מחליפים כל כך מהר.